
انا ومراتي بقى لنا سنه عمالين نحوش عشان نروح مصيف في مرسى مطروح الحمد لله بعد ما حوشنا حضرنا الاكل بتاع الاسبوع والشنط والهدوم وركبنا
الباص ست ساعات لغايه هناك مشرف الباص ورانا الشقه بتاعتنا وكنا فرحانين انا والاولاد ومراتي وصلنا مرسى مطروح الساعه 12 بعد منتصف الليل صباحا الاولاد دخلوا ناموا ومراتي نامت من السفر وانا قعدت شويه كده في الصاله وانا قاعد مع نفسي سمعت صوت اغاني صوتها عالي وصوت واحده عماله تضحك والموضوع مش عايز يسكت عمال يزيد رحت فتحت الباب وخبطت على الشقه اللي جنبي فما لقيتش صوت ولا في اي حد بيتكلم ولا اغاني حتى الباب عليه تراب رجعت ثاني شقتي اول ما قفلت الباب رجعت الاغاني وصوت واحده ست عماله تضحك رحت جسمي اشعر وخفت كده والضحك عمال يزيد رحت فتحت شباك الصاله بتاع المنور اللي مطل على الشقه الثانيه مره واحده وقعدت اقول في ايه انتم مين لقيت الشباك مقفول وزي ما يكون مهـ,ـجور من سنين ما رضيتش اقول لمراتي ولا العيال عشان ما يخافوش والاغنيه دايما اللي كانت شغاله اغنيه شفيقه جاي بيشكي
-
تليفون امىيوليو 26, 2025
-
رواية تغيرت به بقلم رنا ماهريوليو 26, 2025
-
دخلت الحمام النهاردهيوليو 26, 2025
-
فوائد زيت الزيتونيوليو 26, 2025
اغنيه من الثمانينات فنزلت للسوبر ماركت اللي تحت البيت وحكيت له على الموضوع الراجل قال لي اقفل على نفسك الباب وما لكش دعوه بحاجه ما تفكرش وقضي الاسبوع بتاعك على خير رحت قلت له انت عارف حاجه مش عايز تقول قال لي اه عارف ومش هقول لك فضلت احلفه لازم يقول لي راح قال لي اكيد انت عايز تعرف قلت له اه عرفني قال لي سنه 1982 كان في الشقه دي رقاصه وعشـ,ـيقها جوز الرقاصه دخل الشقه **مراته الرقاصه وعاشـ,ـقها هـ,ـرب وكان وقتها مشغلين اغنيه شفيقه جاي بيشكي رحت قلت للراجل بتاع السوبر ماركت ربنا يطمنك يا شيخ وسبت وطلعت فوق مراتي صحيت والعيال عمالين يقولوا لي يا بابا في واحده عماله تضحك ومشغله اغنيه جاي بيشكي قلت لهم يا بابا انت وهو ما لكوش دعوه احنا جايين نتفسح رحت قلت لهم خلي الناس تنبسط يا ولاد ارقصوا مع الاغنيه يا اولاد ارقصوا يلا يلا فضلنا نرقص ونغني مع الاغنيه جاي بيشكي جاي بيشكي المهم خرجنا اول يوم رحنا البحر وبالليل رحنا الملاهي وبعد كده رجعنا على شقتنا والساعه 2:00 قبل الفجر لقيت باب الشقه عندنا بيخبط رحت فتحت ما لقيتش حد وسمعت صوت واحده عماله تقول جاي بيشكي جاي بيشكي جاي بيشكي رحت انا رديت على الصوت وقلت راجع يبكي راجع يبكي راحت مراتي صحيت وقالت لي انت بتكلم نفسك يا راجل قلت لي اخش نام ما فيش حاجه انا بغني رحت انا فتحت الباب وقلت انا لازم اشوف في الشقه دي فيها ايه جبت سكينه
عشان افتح بيها الباب قفلت الباب على مراتي والعيال بتاع شقتنا ورحت على الشقه الفاضيه وفضلت افتح افتح لغايه ما باب الشقه اتفتح لقيت الصاله ما فيهاش عفش خالص والحمام فاضي والمطبخ فاضي الا اوضه واحده مقفوله حاولت افتح الاوكره بتاعتها ما عرفتش فضلت افتح فيها افتح بالسـ,ـكينه لغايه ما الاوضه اتفتحت كانت كلها تراب وعباره عن سرير عليه تراب تسريحه وكرسي تسريحه ومسجل شرايط قديم فتحت المسجل لقيت شريط شفيقه وزميلات السرير عليها تراب وعنكبوت وحاجه ناشفه سوداء ورسمه بالتباشير على الارض على هيئه واحده ست المهم وانا قاعد في الاوضه كبس عليا النوم رحت ما بين النوم والواقع ولقيت واحده بتقول لي عايزني ارقص لك على شفيقه ههه وضحكه ضحكه مسـ,ـخره وحسيت فعلا بواحده بترقص لابسه بدله رقص ومره واحده سمعت الواحده دي عمال تقول حرام اوعى **اوعى **راحت مسوطه والتسجيل وقع على الارض رحت صحيت بسرعه من النوم وجريت على شقتي هو انا دلوقتي مش عارف اقول لمراتي على الموضوع ده ولو قلت لها هتصمم اللي احنا نمشي من مصر ودي علينا فلوس المصيف وكل شيء حوشناه في نفس الوقت انا مش قادر استحمل السر ده لوحدي اعمل ايه من فضلكم








